Admitere

You are here:

Ciclul Licență

Află mai multe despre specializările noastre ⤵️

1. La unul dintre centrele de admitere
2. Online, prin intermediul platformei Enroll

Dosarul de înscriere online va conține copii scanate color ale tuturor documentelor, în format PDF, JPG sau PNG.
Dimensiunea maximă a unui document este de 5MB.
Pentru candidații înscriși online și admiși la forma fără taxă (buget), în dosarul fizic sunt necesare documentele de studii în original (diploma de bacalaureat, foaia matricolă)
Pentru candidații care au fost admiși la forma cu taxă, în dosarul de înscriere fizic nu sunt necesare documente de studii în original.

Domeniul și durataSpecializareaLocuri
fără taxă
Locuri
cu taxă
Modalitatea / media
de admitere* (m)
Ingineria autovehiculelor
4 ani
Autovehicule rutiere8030

Concurs de dosare // m = b

sau

Admis fără concurs cu media 10, pentru olimpici sau premianți la concursurile agreate

Inginerie industrială
4 ani

Ingineria sudării

Tehnologia construcţiilor de maşini

3020

Concurs de dosare // m = b

sau

Admis fără concurs cu media 10, pentru olimpici sau premianți la concursurile agreate

Inginerie industrială (Învățământ cu frecvență redusă)
4 ani
Tehnologia construcţiilor de maşini060Concurs de dosare // m = b
Ingineria materialelor
4 ani
Știința materialelor3015

Concurs de dosare // m = b

sau

Admis fără concurs cu media 10, pentru olimpici sau premianți la concursurile agreate

Inginerie mecanică
4 ani

Inginerie mecanică

Maşini şi instalaţii pentru agricultură şi
industrie alimentară

Maşini şi sisteme hidraulice şi pneumatice

Sisteme şi echipamente termice

6030

Concurs de dosare // m = b

sau

Admis fără concurs cu media 10, pentru olimpici sau premianți la concursurile agreate

Inginerie mecanică – limba engleză

4 ani

Inginerie mecanică – limba engleză1510

Concurs de dosare // m = b

Certificat de competență lingvistică

Ingineria transporturilor
4 ani
Ingineria transporturilor şi a traficului2820

Concurs de dosare // m = b

sau

Admis fără concurs cu media 10, pentru olimpici sau premianți la concursurile agreate

Mecatronică şi robotică
4 ani

Mecatronică

Robotică

7220

Concurs de dosare // m = b

sau

Echivalare media de admitere cu 10 pentru: Locurile I, II, III faza regională/națională/mondială a concursului ”First Tech Challenge”, în oricare din anii de liceu la una din categoriile: ”Inspire”, ”Control”, ”Think”, ”Innovate”, ”Design”.”

Ştiinţe inginereşti aplicate
4 ani
Inginerie medicală355

Concurs de dosare // m = b

sau

Admis fără concurs cu media 10, pentru olimpici sau premianți la concursurile agreate

Robotică – învățământ dual

Robotică

255

Concurs de dosare // m = b

sau

Admis fără concurs cu media 10, pentru olimpici sau premianți la concursurile agreate

*m – media de admitere; b – media examenului de bacalaureat

Vezi locurile cu destinație specială (absolvenți de licee din mediul rural, candidați proveniți din sistemul de protecție socială, candidați de etnie rromă, sportivi de performanță, locuri alocate la solicitarea SRI), disponibile la nivel instituțional – detalii aici.

    1. Fișa de înscriere (aceasta va fi generată prin platforma Enroll, în urma completării tuturor informațiilor solicitate);

    2. Copie după diploma de bacalaureat sau diploma echivalentă

      • Dacă ai promovat examenul de bacalaureat în sesiunea de vară 2025/2026, se acceptă și adeverința substitut eliberată de către instituția de învățământ. Însă, la etapa de confirmări, este necesar să aduci diploma la facultate în original, dacă ai fost admis la o formă de învățământ fără taxă.
    3. Copie după foaia matricolă cu notele obținute pe parcursul liceului;

    4. Copie după cartea de identitate;

    5. Copie după certificatul de naștere;

    6. Adeverință medicală eliberată de medicul de familie din care să rezulte aptitudinea medicală pentru domeniile la care se înscrie candidatul. Candidații cu afecțiuni cronice vor prezenta adeverințe medicale vizate de medicul de familie în care se va preciza, în mod expres, gradul deficiențelor în funcție de localizarea acestora, pe baza diagnosticului stabilit de medicul specialist.

    7. 4 fotografii tip diplomă;

    8. Dovada achitării taxei de înscriere;

    9. Acte scutire taxă de înscriere (după caz, cf. art. 23 din Metodologie admitere)

      Opțional – în cazul în care candidatul solicită scutirea de la taxă

    10. Copie după diploma de licență sau adeverință de absolvire și foaia matricolă (În cazul candidaților deja licențiați sau cu adeverință de absolvire);

    11. Copie după adeverința de student și foaia matricolă parțială (În cazul candidaților deja studenți);

    12. Declarație pe proprie răspundere (realizată la notar), privind nefinanțarea/finanțarea anterioară de la bugetul statului pentru urmarea de studii superioare (În cazul candidaților care au absolvit liceul înainte de 2025 și doresc să se înscrie pe locurile fără taxă).


    Situații în care se poate solicita scutirea de taxă. Acte scutire taxă de înscriere

    Sunt scutiți de plata taxei de înscriere, candidații aflați în una din următoarele situații:

    • Tinerii cu vârsta până în 26 de ani, copii ai personalului didactic și didactic auxiliar din învățământul preuniversitar, copii ai personalului din învățământul superior, personal aflat în activitate sau pensionat din sistemul de învățământ. În această situație, candidatul va anexa următoarele înscrisuri: adeverință emisă de instituția de învățământ care să ateste situația părintelui/părinților;

    • Candidatul este angajat al UPT – în această situație va anexa adeverință care atestă calitatea de angajat;

    • Copii cu vârsta de până la 26 de ani, orfani de unul sau ambii părinți. În această situație, candidatul va anexa în copie următoarele înscrisuri: certificatul/certificatele de deces al/ale părintelui/părinților;

    • Provin de un centru de plasament instituționalizat. În această situație, candidatul va anexa în copie următoarele înscrisuri: adeverință de la centrul de plasament;

    • Răniți în lupta pentru victoria Revoluției din Decembrie 1989. În această situație, candidatul va anexa în copie următoarele înscrisuri: titlu emis conform Legii nr. 341/2004;

    • Copiii, cu vârsta de până în 26 de ani, proveniți din familii monoparentale. În această situație, candidatul va anexa înscrisurile care probează că provine dintr-o familie monoparentală (de exemplu – hotărârea judecătorească definitivă de divorț a părinților, însoțită de o declarație autentificată la notar a părintelui cu privire la existența familiei monoparentale);

    • Persoanele aflate în risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie. În această situație, candidatul va anexa înscrisurile care probează situația sa materială (documente medicale și declarație privind numărul de membri ai familiei, cu adeverințe din care rezultă că venitul familiei este sub salariul minim pe economie, în ultimele 12 luni), din care comisia de admitere poate constata că plata taxei de înscriere este de natură a-l periclita capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice.

ActivitateMod derulare

Perioadă

Preînscriere candidați:Online prin Enroll:
https://admitere.upt.ro/

01.06.2025 – 29.06.2025 până la ora 14:00

Înscriere candidați:

Online prin Enroll:
https://admitere.upt.ro/

sau

Fizic la facultate

sau

Fizic în centrele zonale de admitere

30.06.2025 – 12.07.2025 până la ora 14:00

30.06.2025 – 12.07.2025 până la ora 16:00, astfel:

30.06.2025 – 04.07.2025, 09:00 – 16:00

05.07.2025, 09:00 – 14:00

07-11.07.2025, 09:00 – 16:00

12.07.2025, 09:00 – 14:00

02.07.2025 – 04.07.2025, orele 9:00 – 16.00

10.07.2025 – 11.07.2025, orele 9:00 – 16.00

12.07.2025, orele 9:00 – 14.00

Concurs de dosare12.07.2025
Afișare rezultate concurs:Fizic și Online prin Enroll12.07.2025, ora 20:00
Confirmări Runda I:

Fizic la facultate
sau

Fizic în centrele zonale de admitere
sau

Online prin Enroll dacă dosarul de înscriere conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă *

14.07.2025 – 15.07.2025, 9:00 – 16:00

14.07.2025 – 15.07.2025, 9:00 – 16:00

14.07.2025 – 15.07.2025, până la ora 16:00

Afișare Runda II:Fizic și Online prin Enroll15.07.2025, ora 20:00
Confirmări Runda II:

Fizic la facultate

sau
Fizic în centrele zonale de admitere

sau
Online prin Enroll dacă dosarul de înscriere conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă

16.07.2025, 9:00 – 16:00

16.07.2025, 9:00 – 16:00

16.07.2025, până la ora 16:00

Afișare Runda III:Fizic și Online prin Enroll16.07.2025, ora 20:00
Confirmări Runda III:

Fizic la facultate
sau

Online prin Enroll dacă dosarul de înscriere conține originalul diplomei de bacalaureat și foaia matricolă sau se confirmă un loc cu taxă *

17.07.2025, orele 9:00 – 14:00

17.07.2025, până la ora 14:00

Rezultatele finale:Fizic și Online prin Enroll

17.07.2025, ora 20:00



La nivel de facultate:

Nr. crtFacultate

Adresă centru de înscriere

TelefonE-mailAdresă web
1.MecanicăTimișoara, Bd. Mihai Viteazu nr.1, parter, holul principal0256-403 533
0256-403 521
admitere.mec@upt.rowww.mec.upt.ro

Zonale:

Nr. crtLocație

Adresă centru de înscriere

Telefon*
1.ReșițaColegiul Național TRAIAN LALESCU – Bld. Al. I. Cuza, Nr. 7 – clădire ciclul primar0726165610
2.AradColegiul Național MOISE NICOARĂ – P-ţa. Margareta Bibici nr.10756079629
3.DevaColegiul Național DECEBAL – Strada 1 Decembrie 1918, Nr. 22 (intrarea dinspre str. A. Șaguna)0725890980
4.Drobeta Turnu SeverinColegiul Național Pedagogic ȘTEFAN ODOBLEJA – Str. Crișan, Nr. 480720069500
5.Târgu JiuColegiul Național SPIRU HARET – Str. 1 Decembrie 1918, Nr. 1060725890944
6.OradeaColegiul Național EMANOIL GOJDU, Str. Spiru Haret, Nr. 3-50725890950

Luni – Vineri:
orele 9.00 – 16.00
Telefon*- doar pe perioada funcționării centrului de admitere

Taxele de admitere în UPT pentru anul universitar 2025/2026, sesiunile iulie și septembrie 2025, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene:

  • taxa de înscriere:
  • pentru candidații care transmit dosarul online, pe platforma Enroll, (fără diploma de bacalaureat) în perioada de pre înscriere 01.06.2025-29.06.2025, este de 100 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs;
  • pentru candidații care se înscriu ulterior acestei perioade este de 150 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs;
  • Obs. taxa de înscriere oferă candidatului posibilitatea de a participa la concursul de admitere organizat la maxim două secțiuni. Dacă un candidat se înscrie la mai mult de două secțiuni, va trebui să achite mai multe taxe conform regulii de mai sus.
  • taxa de înmatriculare: 100 lei pentru toate formele de învățământ și toate tipurile de concurs;
  • taxa de solicitare a echivalării studiilor absolvite: 150 lei; se percepe doar candidaților declarați admiși și trebuie achitată deodată cu taxa de înmatriculare;

Cuantumurile taxelor de studii pentru studenții admiși în anul I, începând cu anul universitar 2025 – 2026, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, cetățeni britanici și românii de pretutindeni:

pentru ciclul de studii LICENȚĂ
Științe ale comunicării

3000 lei/an

Științe administrative
Limbi moderne aplicate
Domeniile tehnice

4020 lei/an

Informatică
Arhitectură– programul de studii ”Mobilier și amenajări interioare”
Arhitectură – programul de studii ”Arhitectură”4680 lei/an

Pentru ceilalți ani de studiu cuantumul taxelor de studii pentru anul universitar 2025-2026, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, cetățeni britanici și românii de pretutindeni, va fi după cum urmează:

pentru ciclul de studii LICENȚĂ
Științe ale comunicării

2550 lei/an

Științe administrative
Limbi moderne aplicate
Domeniile tehnice

3600 lei/an

Informatică
Arhitectură– programul de studii ”Mobilier și amenajări interioare”
Arhitectură – programul de studii ”Arhitectură”4200 lei/an

Prin cunoştinţele acumulate, absolvenţii Facultății de Mecanică au un rol determinant în concepţia,
fabricarea, dezvoltarea şi mentenanţa bunurilor materiale din cele mai diverse domenii: industria
de autovehicule (automotive), mecanică auto, energetică, transporturi aeriene, navale sau
feroviare, echipamente industriale, produse electrocasnice, aparate de măsură şi control, roboți
industriali, tehnică de calcul, tehnică medicală, întreţinere şi reparaţii în domeniul mecanic,
construcţiile metalice, etc. Ei au garantată găsirea unui loc de muncă în industrie, cercetare, medii
academice, învăţământ liceal și post liceal.

O parte din oportunitățile de angajare:

  • Continental Automotive Romania
  • Vitesco Technologies
  • Flex România
  • FORVIA-Hella România
  • Leman Industrie
  • Mega Group Peugeot
  • Auto Schunn
  • Smithfield România
  • Triamed Timisoara
  • Sport Mechanical Workshop – Fabrica de Biciclete Timișoara
  • Ursus Breweries România
  • Huf România
  • Hamilton Central Europe
  • Dräxlmaier Group România
  • SIPA Engineering Romania
  • Zoppas Industries Romania
  • MAHLE Romania
  • Valeo Lighting Injection
  • Coca-Cola HBC Romania
  • ZF Group

Ciclul Master

Oferta educatională

Domeniul de studii universitare de master Denumirea programului de studii universitare de master Info
Ingineria autovehiculelor Ingineria sistemelor de propulsie pentru autovehicule pdf
Inginerie industrială Inginerie integrată pdf
Ingineria produselor din materiale polimerice şi compozite pdf
Procedee productive de sudare în mediu de gaze protectoare pdf
Ingineria materialelor Materiale şi tehnologii avansate pdf
Inginerie mecanică Hidrodinamica maşinilor şi sistemelor hidromecanice pdf
Inginerie mecanică avansată pdf
Ingineria relaţiilor de muncă, sănătate şi securitate în muncă pdf
Managementul calităţii proceselor tehnologice pdf
Sisteme integrate pentru fabricaţia agroalimentară pdf
Sisteme feroviare moderne pdf
Sisteme Mecanice de Conversie și Transformare a Energiei Ambientale – SMART (SMART – Systems for Mechanical Ambient energy Recovery and Transformation) pdf
Ingineria transporturilor Tehnici avansate în transportul rutier pdf
Mecatronică şi robotică Ingineria calităţii în mecatronică şi robotică pdf
Ergoinginerie în mecatronică pdf
Sisteme robotice cu inteligenţă artificială pdf
Sisteme robotice inteligente pentru Industry 4.0 pdf
Ştiinţe inginereşti aplicate Metode şi tehnici statistice în sănătate şi în cercetarea clinică pdf
Managementul calității în inginerie medicală pdf

1. La unul dintre centrele de admitere
2. Online, prin intermediul platformei Enroll

Dosarul de înscriere online va conține copii scanate color ale tuturor documentelor, în format PDF, JPG sau PNG.
Dimensiunea maximă a unui document este de 5MB.
Pentru candidații înscriși online și admiși la forma fără taxă (buget), în dosarul fizic sunt necesare documentele de studii în original (diploma de licență, foaia matricolă)
Pentru candidații care au fost admiși la forma cu taxă, în dosarul de înscriere fizic nu sunt necesare documente de studii în original.

FacultateaDomeniul de studii universitare de masteratProgramul de studii universitare de masteratLOCURI
bugettaxă
MecanicăIngineria autovehiculelorIngineria sistemelor de propulsie pentru autovehicule
30
15
MecanicăInginerie industrialăInginerie integrată
25
15
MecanicăIngineria materialelorMateriale şi tehnologii avansate
25
10
Mecanică
Inginerie mecanicăInginerie mecanică avansată
25
10
Ingineria relaţiilor de muncă, sănătate şi securitate în muncă
25
15
Managementul calităţii proceselor tehnologice
25
10
Sisteme feroviare moderne
25
15

Sisteme mecanice de conversie și transformare a energiei ambientale

25
15
MecanicăIngineria transporturilorTehnici avansate în transportul rutier
25
10
MecanicăŞtiinţe inginereşti aplicate
Managementul calității în ingineria medicală
25
15
MecanicăMecatronică şi roboticăSisteme mecatronice inteligente pentru industry 4.0
30
15
MecanicăMecatronică şi roboticăSisteme robotice cu inteligenţă artificială
25
15

1.Fișa de înscriere (aceasta va fi generată prin platforma Enroll, în urma completării tuturor informațiilor solicitate);
2. Copie diploma de licență sau diploma echivalentă (absolvenților din acest an li se acceptă adeverința de absolvire);
3. Copie după foaia matricolă cu notele obținute pe parcursul facultății;
4. Copie după cartea de identitate;
5. Copie după certificatul de naștere;
6. 4 fotografii tip diplomă;
7. Adeverință medical eliberată de către medicul de familie din care să rezulte aptitudinea medicală pentru domeniile la care se înscrie candidatul. Candidații cu afecțiuni cronice vor prezenta adeverințe medicale vizate de medicul de familie în care se va preciza, în mod expres, gradul deficiențelor în funcție de localizarea acestora, pe baza diagnosticului stabilit de medicul specialist.
8. Declarație pe proprie răspundere autentificată la notar privind nefinanțarea/ finanțarea anterioară de la bugetul de stat pentru urmarea de studii universitare de master (În cazul candidaților care au absolvit facultatea înainte de 2025);
9. Dovadă scutire taxă de înscriere* (Dacă e cazul);

**Candidații admiși la studii universitare de master, în regim cu taxă, au obligația să prezinte, până cel târziu în ultima zi lucrătoare anterioară începerii anului universitar 2025-2026, la secretariatul facultății unde au fost admiși, diploma de licență/ Adeverința de absolvire pentru absolvenţii promoţiei 2025 și foaia matricolă în original (pentru validarea copiei depuse) sau să predea în același termen o copie legalizată după diploma de licență și foaia matricolă.

*Situații în care se poate solicita scutirea de taxă. Acte scutire taxă de înscriere

Sunt scutiti de plata taxei de inscriere, candidatii aflat in una din urmätoarele situatii:

  1. tinerii cu vârsta pană in 26 de ani, copii ai personalului didactic si didactic auxiliar din invatamântul preuniversitar, copii ai personalului din invatamântul superior, personal aflat in activitate sau pensionat din sistemul de invatământ. In aceast situatie, candidatul va anexa urmatoarele inscrisuri: adeverintã emis de institutia de invătământ care sã ateste situatia printelui/printilor;
  2. candidatul este angajat al UPT – in aceasta situatie va anexa adeverint care atest calitatea de angajat;
  3. copii cu vârsta de până 26 de ani, orfani de unul sau ambii parinti. In aceast situatie, candidatul va anexa in copie urmätoarele inscrisuri: certificatul/certificatele de deces al/ale pärintelui/părintilor;
  4. provin de un centru de plasament institutionalizat. In aceasta situatie, candidatul va anexa in copie urmätoarele inscrisuri: adeverint de centrul de plasament;
  5. räniti in lupta pentru victoria Revolutiei din Decembrie 1989: In aceast situatie, candidatul va anexa in copie urmätoarele inscrisuri: titlu emis conform Legii nr. 341/2004;
  6. copiii, cu vârsta de până in 26 de ani, proveniti din familii monoparentale. In aceast situatie, candidatul va anexa inscrisurile care probeaza că provine dintr-o familie monoparentalã (de exemplu – hotărârea judecätoreasca definitiva de divort a parintilor, insotita de o declaratie autentificata la notar a parintelui cu privire la existenta familiei monoparentale);
  7. persoanele aflate în risc de a-si pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situatii de boal, dizabilitate, sãrcie. In aceast situatie, candidatul va anexa inscrisurile care probeaza situatia sa materialã (documente medicale si declaratie privind numãrul de membri ai familiei, cu adeverinte din care rezult că venitul familiei este sub salariul minim pe economie, in ultimele 12 luni), din care comisia de admitere poate constata că plata taxei de înscriere este de natură a-l periclita capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice.
  1. Calendarul admiterii – pentru sesiunea Iulie 2025

    • Valabil pentru toate facultăţile (domeniile):

    Înscriere candidaţi:

    04.07.2025 – 12.07.2025 până la ora 14:00 (online https://admitere.upt.ro/)

    04.07.2025 – 12.07.2025 până la ora 14:00 (fizic în centrele de admitere din cadrul facultăților conform orar afișat)

    04.07.2025 – 22.07.2025 până la ora 14:00 (online https://admitere.upt.ro/)

    04.07.2025 – 22.07.2025 până la ora 14:00 (fizic în centrele de admitere din cadrul facultăților conform orar afișat)

    Concurs de admitere (interviu):

    14.07.2025 (luni) – 15.07.2025 (marți) sau

    23.07.2025 (miercuri) – 24.07.2025 (joi)

    Rezultatele concursului:

    15.07.2025, ora 18:00 sau

    24.07.2025, ora 18:00

    Definitivarea rezultatelor:

    16.07.2025, ora 09:0018.07.2025, ora 14:00

    25.07.2025, ora 09:0026.07.2025, ora 16:00

    Calendarul admiterii – pentru sesiunea Septembrie 2025

    • Valabil pentru toate facultăţile (domeniile):

    Înscriere candidaţi:

    12.09.202517.09.2025 până la ora 14:00 (online https://admitere.upt.ro/)

    15.09.202517.09.2025 până la ora 14:00 (fizic în centrele de admitere din cadrul facultăților conform orar afișat)

    Concurs de admitere (interviu):

    18.09.2025 (joi)

    Rezultatele concursului:

    18.09.2025, ora 16:00

    Definitivarea rezultatelor:

    (runde de confirmări)

    19.09.2025, 09:00 – 16:00;

    20.09.2025, 09:00 – 14:00.



MecanicăTimișoara, Bd. Mihai Viteazu nr.1, parter, holul principal0256-403 533
0256-403 521
admitere.mec@upt.rowww.mec.upt.ro

Taxele de admitere în UPT pentru anul universitar 2025/2026, sesiunile iulie și septembrie 2025, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene:

  • taxa de înscriere: 150 lei pentru toate programele de studii;
  • taxa de înmatriculare: 100 lei pentru toate programele de studii.

Pentru cetățeni ai statelor terțe UE:

  • taxă procesare dosar de înscriere (Licență/Masterat/Doctorat): 100 euro/dosar.

Cuantumurile taxelor de studii pentru studenții admiși în anul I, începând cu anul universitar 2025 – 2026, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, cetățeni britanici și românii de pretutindeni:

pentru toate domeniile 4440 lei/an

Pentru ceilalți ani de studiu cuantumul taxelor de studii pentru anul universitar 2025-2026, va fi după cum urmează:

pentru toate domeniile 3900 lei/an

Pentru cetățeni ai statelor terțe UE:

Științe ale comunicării1980 euro/an
Științe administrative
Limbi moderne aplicate
Domeniile tehnice2430 euro/an
Informatică
Arhitectură– programul de studii ”Mobilier și amenajări interioare”3150 euro/an
Arhitectură – programul de studii ”Arhitectură”

Vezi aici Regulamentul general pentru admitere master, an universitar 2025-2026

Taxe 2025:

OME 3693/01.02.2024 – pentru aprobarea Metodologiei cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, master și doctorat

Ciclul Doctorat

în curs de actualizare

Ingineria materialelor
Prof.dr.ing. Corneliu Marius CRĂCIUNESCU
Cercet.şt.pr.I.dr. Ioan GROZESCU
Prof.dr.ing. Teodor HEPUŢ
Prof.dr.ing. Ion MITELEA
Prof.dr.ing. Mircea NICOARĂ
Prof.dr.ing. Ana Virginia SOCALICI
Prof.dr.ing. Mihai STOICA
Prof.dr.ing. Viorel Aurel ŞERBAN
Prof.dr.ing. Ion Dragoș UȚU
Inginerie industrială
Prof.dr.ing. George Emilian DRĂGHICI
Prof.dr.ing. Traian FLEŞER
Prof.dr.ing. Mihai JĂDĂNEANŢ
Prof.dr.ing. Titus SLAVICI
Prof.dr.ing. Dumitru ŢUCU
Prof.dr.ing. Mircea Dorin VASILESCU
Prof.dr.ing.ec. Mircea Dorin VASILESCU

Inginerie mecanică
Prof.dr.ing. Liviu Eugen ANTON
Prof.dr.ing. Veronica ARGEȘANU
Prof.dr.ing. Liviu BERETEU
Cercet.șt.gr.I Șandor-Ianoș BERNAD
Prof.dr.ing. Ilare BORDEAŞU
Conf.dr.ing. Anghel Vasile CERNESCU
Conf.dr.ing Adrian Eugen CIOABLĂ
Prof.dr.ing. Arjana DAVIDESCU
Prof.dr.ing. Valer Ioan DOLGA
Prof.dr.ing. Virgil-Florin DUMA
Prof.dr.ing. Corina Mihaela GRUESCU
Prof.dr.ing. Nicolae Horațius HERIȘANU
Prof.dr.ing. Ioana IONEL
Prof.dr.ing. Dorin LELEA
Prof.dr.ing. Erwin Christian LOVASZ
Prof.dr.ing. Inocenţiu MANIU
Prof.dr.ing. Liviu MARŞAVINA
Cercet.șt.gr.I Sebastian MUNTEAN
Prof.dr.ing. Mihai NAGI
Prof.dr.ing. Romeo Florin SUSAN RESIGA
Prof.dr.ing. Floriana- Daniela STOIAN
Conf.dr.ing. Adrian-Ciprian STUPARU
Prof.dr.ing. Dan-Andrei ȘERBAN
Nr. Crt.Denumirea documentuluiDescrierea documentuluiObservații/Tip document
1.Fișa de înscriereFișa de înscriere, conform Anexei 3, tipărită după înregistrarea în platforma informatică ENROLL-PHD și semnată de candidatfișier PDF
2.Curriculum VitaeCurriculum Vitae în format EUROPASS, semnat de candidatfișier PDF
3.Memoriul de activitate

Memoriul de activitate, semnat de candidat, care să conțină cel puțin următoarele elemente:

  • Direcțiile și intențiile de studiu avute în vedere pentru programul doctoral,
  • Concordanța dintre domeniul de doctorat și pregătirea anterioară,
  • Gradul de inițiere în activități de cercetare și/sau practice,
  • Lucrări științifice publicate sau comunicate cu tematică asociată domeniului de doctorat,
  • Premii la fazele naționale ale unor concursuri profesionale în domeniul de specialitate.La memoriul de activitate se anexează documente justificative ( lucrări științifice, diplome, premii).

Memoriul de activitate se încarcă cu toate documentele atașate într-o

arhivă ZIP

4.Certificat de competență lingvisticăCertificat de competență lingvisticăfișier PDF
Certificatul de competență lingvistică obținut de la Centrul INTERLINGUA al UPT.
5.Dovada taxei de înscriereChitanța de achitare a taxei de înscriere sau extras cont plată taxă de înscrierefișier PDF
În cuantum conform
Anexei 5.
Taxa se poate achita online.
6.Diplomă de BacalaureatDiplomă de Bacalaureat – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
7.Diplomă de LicențăDiplomă de Licență – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
8.Suplimentul Diplomei LicențăSuplimentul Diplomei Licență – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
9.Diplomă de MasterDiplomă de Master – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
Se acceptă pentru înscriere și adeverința de absolvire master.
10.Suplimentul Diplomei de MasterSuplimentul diplomei de master – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
Se acceptă pentru înscriere și adeverința de absolvire master.
11.Diplomă de Studii AprofundateDiplomă de Studii Aprofundate (dacă este cazul) – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
12.Certificat de naștereCertificat de naștere – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
13.Certificat de căsătorieCertificat de căsătorie (dacă este cazul) – copie xerox nelegalizată

fișier PDF

(dacă este cazul)

14.Carte de identitateCarte de identitate – copie xerox nelegalizatăfișier PDF
14.

Raport de recunoaștere și echivalare a studiilor universitare de doctorat

Template 2024 raport echivalare și recunoaștere studii (dacă este cazul)fișier editabil – descărcare (dacă este cazul)

* Instrucțiuni de completare a dosarului de admitere în platforma ENROLL PhD. Înscrierea candidaților se poate realiza până în 07 iulie 2023, ora 11.00

Documentele dosarului de înscriere (Anexa 4), încărcate în platforma ENROLL-PHD

* După încărcarea documentelor în platforma ENROLL, candidatul notifică Școala Doctorală UPT cu privire la finalizarea dosarului de înscriere, la e-mail scoaladoctorala@upt.ro.

* Candidatul va primi o notificare de la scoaladoctorala@upt.ro cu numărul de înregistrare al dosarului, sau cu observații referitoare la documentele încărcate.

* Pentru obținerea certificatului de competență lingvistică de la Centrul INTERLINGUA al UPT, candidații vor transmite formularul de înscriere la adresa interlingua@upt.ro, până cel târziu 26 iunie 2023, ora 10.00 în vederea programării testului on-line. În vederea eliberării certificatului, candidatul transmite și dovada achitării taxei de testare (detalii în formularul de înscriere).

Nr. Crt.Domeniul de doctorat în IOSUD-UPTLocuri cu bursăLocuri fără bursăLocuri cu taxă
1Calculatoare şi tehnologia informaţiei885
2Ingineria materialelor114
3Ingineria sistemelor223
4Inginerie chimică433
5Inginerie civilă şi instalaţii565
6Inginerie electrică212
7Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale552
8Inginerie energetică222
9Inginerie industrială214
10Inginerie mecanică676
11Inginerie şi management344
TOTAL (conform adresei ME nr.388/GP/29.05.2023)404040



  • Taxele de admitere în UPT pentru anul universitar 2025/2026, sesiunile iulie și septembrie 2025, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene:

Taxe pentru admitere: 300 lei.

  • Pentru cetățeni ai statelor terțe UE:

Taxă procesare dosar de înscriere: 100 euro/dosar.

Cuantumurile taxelor de studii pentru studenții admiși în anul I, începând cu anul universitar 2025 – 2026, pentru cetățeni români, respectiv din state membre ale Uniunii Europene, state aparținând Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, cetățeni britanici și românii de pretutindeni:

pentru toate domeniile

4800 lei/an

Pentru ceilalți ani de studiu cuantumul taxelor de studii pentru anul universitar 2025-2026, va fi după cum urmează:

pentru toate domeniile

4200 lei/an

Pentru cetățeni ai statelor terțe UE:

pentru domeniul Arhitectură

4440 euro/an

pentru restul domeniilor

3480 euro/an

Notă:

Plata taxei de înscriere și a taxei pentru testul de obținere a certificatului de competență lingvistică se poate achita online în contul UPT deschis la Uni Credit Bank. La detalii de plată, vă rugăm să menționați, după caz, ”taxă de înscriere doctorat”, respectiv ”taxă testare lingvistică”:

Cod FISCAL: 4269282
Cont IBAN: RO90 BACX 0000 0030 1782 5061

În platformă se încarcă extrasul de cont cu evidențierea taxelor achitate.

*Notă de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

Candidatul va prezenta în fața comisiei un memoriu de activitate în format PowerPoint timp de 10 minute, memoriu care va conține următoarele elemente principale:

– direcțiile și intențiile de studiu avute în vedere pentru programul doctoral,
– concordanța dintre domeniul de doctorat și pregătirea anterioară,
– gradul de inițiere în activități de cercetare și/sau practice,
– lucrări științifice publicate sau comunicate cu tematică asociată domeniului de doctorat,
– premii la fazele naționale ale unor concursuri profesionale în domeniul de specialitate.

La memoriul de activitate aflat în dosarul de înscriere se anexează documente justificative (lucrări științifice, diplome, premii)

Evaluarea candidaților se face conform criteriilor din Regulament.

Regulament privind organizarea şi desfăşurarea admiterii la studii universitare de doctorat în UPT – sesiunea 2025

OME 3102/08.02.2022 – pentru modificarea și completarea Metodologiei cadru privind organizarea admiterii în ciclurile de studii universitare de licență, master și doctorat aprobata prin OMENCS 6102/15.12.2016 – cu modificările și completările ulterioare.

OMEN 3473/17.03.2017 – privind aprobarea Metodologiei de primire la studii și școlarizare a cetățenilor străini începând cu anul școlar/universitar 2017-2018.

OMECS nr. 5269/2015 – Metodologie de recunoaştere şi echivalare a diplomelor şi certificatelor obţinute la absolvirea studiilor universitare de nivel licenţă, master sau postuniversitare la instituţii acreditate de învăţământ superior din străinătate.

Dosarele pentru recunoașterea studiilor cetățenilor români și din state membre ale UE, ale Spațiului Economic European și din Confederația Elvețiană se completează conform metodologiei MENCS, în particular conform recunoașterii studilor de licență și master.